آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 1763
بازدید هفته : 1781
بازدید ماه : 17752
بازدید سال : 78762
بازدید کلی : 403460
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391
نظرات

پدر برای دختر برخلاف پسرها نوعی «تایید» است و روابط بین آن دو به طور ناخودآگاه برای هر دو طرف اهمیت و برتری خاصی دارد. مهم این است که معمولاً این رابطه که از همان ماه اول تولد آغاز می‌شود همیشه تعادل ندارد و گاهی یک رابطه بسیار نزدیک و عاطفی و گاهی یک رابطه با فاصله بین پدر و دختر شکل می‌گیرد.
وقتی آزمایشات، باروری یک خانم را تایید می‌کند، همسر او در رابطه با دختر یا پسر بودن فرزندش تفکر می‌ کند. اما وقتی در سونوگرافی جنسیت جنین مشخص می‌شود، هر یک از زن و مرد به شکل متفاوتی در رابطه با فرزندش تفکر کرده و نگرانی، برنامه و خواست‌های مخصوص به خودش را دنبال می ‌کند.

اگر پدر در محیطی پدرسالار بزرگ شده باشد که در آن ارجحیت با پسر بوده است، معمولا مرد از اینکه جنسیت فرزندش دختر است، ناراحت خواهد شد.

اگر این حس به قدری شدید باشد که بعد از تولد هم ادامه یابد، احتمال دارد فرزند دختر به دلیل جنسیت خود در خانواده تحقیر شود. اما خوشبختانه روزگار عوض شده است. بسیاری از مردان به داشتن دختر افتخار می‌کنند چون زنان نیز توانسته ‌اند مانند مردان تحصیل و کار کنند و سبب افتخار پدر شوند.

هنوز از زمانی که پدرها نقش رییس خانه را بازی می‌ کردند، مدت زیادی نگذشته است. اما این روزها برخلاف آن روز و روزگار، پدرها به فرزندان‌ شان بسیار نزدیکتر شده‌اند....

هرچه می‌گذرد پژوهش های بیشتری در رابطه با تاثیرات مثبت تقویت رابطه پدر و دختر انجام می‌ گیرد. در یکی از این پژوهش ها که در سوئد صورت گرفته، از مرور پژوهش های 20 سال گذشته، حد فاصل سال های 1987 تا 2007، مشخص شد هر چه رابطه پدر با دختر بهتر و صمیمانه ‌تر باشد، دختران احتمال کمتری دارد که سیگار بکشند یا مرتکب خلاف شوند، نمرات درسی بهتری می‌ گیرند و می ‌توانند دوستی‌ های بهتری با دیگران برقرار کنند، اما این رابطه علاوه بر این تاثیرات در کوتاه مدت، تاثیرات طولانی ‌مدت دیگری نیز دربردارد.

خانم هایی که روابط بهتری با همسران شان دارند و از نظر روانی و جسمی از سلامت بهتری در حدود سن 33 سالگی برخوردارند، در سن 16 سالگی رفتار بهتری با پدرانشان داشته‌ اند.

در تحقیق دیگری که سال 1999 صورت گرفته و در مجله‌ روان شناسی اجتماعی و شخصیت چاپ شد، محققان به این نتیجه رسیدند که هر چه رابطه‌ پدر با دخترش صمیمانه ‌تر و نزدیکتر باشد، دختر در سن بالاتری به سن بلوغ می‌رسد. اگر در مورد عوارض بلوغ زودرس دختران اطلاعات داشته باشید، به ارزش بیش از پیش پدر پی می ‌برید.

روا‌ن شناسان می ‌گویند: اینکه پدر هم به اندازه مادر برای رشد روانی کودکان مهم و باارزش است و برقراری تعادل بین روابط این دو با فرزندان شان می‌تواند از نظر روانی سبب رشد صحیح کودکان شود، از مسائلی است که این روزها زیاد در روانشناسی مورد بحث قرار می‌ گیرد. مرد چون در میان کودک و مادر قرار دارد ـ هم به موجب حضور فیزیکی و هم به موجب جایگاه روانی خود ـ به کودک این اجازه را می ‌دهد که هویت خاص خود بیابد.

پدر نقش مهمی در شناسایی هویت جنسی کودک داشته و در عین حال که مادر سعی می‌ کند با نقش حفاظتی خود فرزند را حفظ کند، پدر، او را به سمت بیرون گرایش می‌ دهد و در کنار دادن حس اعتماد و امنیت به او اجازه شکستن محدودیت ها را نیز می ‌دهد.

رابطه پدر با دختر و تاریخچه زندگی


گاهی نوعی رابطه دختر و پدر به تاریخچه زندگی شخصی پدر هم بازمی ‌گردد. برخی مردان دوست دارند، همان رابطه ‌ای را با دخترشان ایجاد کنند، که با مادرشان داشته ‌اند و برخی دیگر عشقی را نثار او
 

تعداد بازدید از این مطلب: 476
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1391
نظرات

خواص شفابخش موز

سالومه آرمين ـ كارشناس ارشد تغذيه

موز يكى از قديمى‏ترين گياهان كشت شده در دنيا بوده و احتمالاً از يك گونه وحشى مشتق شده است. در واقع موز يك گياه شبه‏درخت است كه مى‏تواند به ارتفاع 9 متر هم برسد. در كتاب‏هاى طب سنتى با نام‏هاى «موز» و «طلح» آمده است. انواع آن را به انگليسى Banana و Plantain گويند. گياه آن از خانواده Musaceae مى‏باشد.

مشخصات:

گياه موز از گياهان چند ساله علفى بزرگ است كه شبيه درختچه مى‏باشد، ولى ساقه‏هاى آن علفى است. برگ‏هاى آن بزرگ و به طول چند متر است كه قسمت تحتانى آنها لوله شده و داخل يكديگر پيچيده و تشكيل يك نوع ساقه كلفت را مى‏دهند كه در حقيقت دنباله تحتانى برگ‏هاى آن به هم پيچيده است. عرض برگ‏ها، 30 تا 50 سانتى‏متر مى‏باشد و رنگ آنها سبز روشن است. برگ‏ها به طور گروهى در انتهاى تنه برگى گياه، چتر مى‏زنند و گل آذين گياه از بين برگ‏ها ظاهر مى‏شود و ميوه آن به شكل خوشه فشرده متشكل از دهها موز در مى‏آيد.

ترتيب باردهى آن به اين نحو است كه پس از هر باردهى برگ‏ها و ساقه از بين مى‏روند و از قسمت زيرزمينى گياه يك ساقه ديگرى متشكل از برگ‏ها خارج مى‏شود كه آن هم پس از ميوه دادن به نوبه خود از بين رفته، جاى خود را به ساقه ديگرى مى‏دهد.

تكثير موز از طريق پاجوش‏هايى است كه از ريشه آن مى‏زند و هنگامى كه اين پاجوش‏ها به ارتفاع 80 سانتى‏متر رسيدند، آن را جدا كرده و از فاصله 3 ـ 2 متر دورتر از بوته مادر مى‏كارند. موز، بومى مناطق حاره خاور دور است و در جنوب ايران نيز ارقامى از آن كاشته مى‏شود. ميوه موز ميوه‏اى است استوانه‏اى و قوسى كه بسته به نوع موز به قطر 12 ـ 3 سانتى‏متر و به طول 30 ـ 5 سانتى‏متر است. رنگ پوست ميوه معمولاً سبز مايل به زرد و يا زرد است كه پس از رسيدن و مدتى ماندن، كمى قهوه‏اى مى‏شود. در قسمت داخلى پوست، گوشت سفيد شيرين و در بعضى ارقام بسيار معطر و لذيذ واقع است. در ميوه موز معمولاً دانه رشد ننموده و وجود ندارد. معمولاً در حدود 40 درصد از موز را پوست و 60 درصد را گوشت تشكيل مى‏دهد.

تركيبات شيميايى:

تعداد بازدید از این مطلب: 549
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1391
نظرات

قرائت جملات نماز همراه با ترجمه (صوتی)

دریافت فایل صوتی ازاینجا

 

منبع: پایگاه جامع اینترنتی آواز خدا

تعداد بازدید از این مطلب: 493
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
نظرات

«مؤمن بين دو منزل خوف و رجاء»

عمر بن يزيد مي گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم: از شما شنيدم كه مي فرموديد: همه شيعيان ما در بهشت خواهند بود! فرمود: آري به خدا قسم همه در بهشت اند گفتم: فدايت شوم، گناهان، بزرگ و بسيارند، فرمود: اما در قيامت همه شما به شفاعت پيامبر فرمان برده شده يا وصي پيامبر، در بهشت خواهيد بود ولي به خدا قسم، من بر شما از برزخ نگرانم! گفتم: برزخ چيست؟ فرمود: قبر است، از هنگامي كه مي ميريد تا روز قيامت، عالم برزخ است.

البته طبق دستور خود ائمه عليهم السلام انسانهاي مؤمن بايد بين دو منزل خوف و رجاء بسر ببرند.هم اميدوار به شفاعت و كمك آن بزرگواران به اذن الله، باشند و اين باعث غرور مؤمنين نبايد بشود. و از طرفي هم ترس و خوف از فشارهاي قبر و حساب عالم قيامت و عذابهاي دردناك آن داشته باشند، لذا دائماً بايد در حالت خوف و اميدواري بسر ببرند.

 

«نراقي براي تهيه افطاري در نجف، سر از بهشت برزخي در مي آورد.»

داستاني زيبايي از مرحوم آيت الله محمد نراقي رحمت الله نقل مي كنند، او كه

تعداد بازدید از این مطلب: 538
برچسب‌ها: برزخ , مذهبی ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
نظرات

در اين مقاله نكات ساده و كاربردي براي كاهش مصرف سوخت خودرو ارائه شده است كه با رعايت آنها نه تنها در هزينه ها صرفه جويي مي شود بلكه كمك بزرگي به محيط زيست و هواي تنفسي شده است.

 از دنده مناسب استفاده كنيد.

يكي از راههاي كاهش مصرف سوخت استفاده از سبكترين دنده ممكن است بدون اينكه فشاري به موتور وارد شود. به عنوان مثال با بررسي كه در يك اتومبيل به عمل آمد مشخص شد. اگر با دنده 3 با سرعت 60 كيلومتر در ساعت حركت كنيم مصرف سوخت 25 درصد بيشتر از زماني است كه با دنده 5 حركت كنيم.

 

با ملايمت رانندگي كنيد.

با استفاده ملايم از گاز  و خودداري از ترمز هاي شديد نه تنها مصرف سوخت كاهش مي يابد بلكه لاستيك هاي گرانقيمت اتومبيل نيز سالم مي ماند و خود اتومبيل هم ديرتر فرسوده مي شود. حركت اتومبيل را در ترافيك سنگين پيش بيني كنيد. تا از شتاب گرفتن و ترمز گفتن ناگهاني جلوگيري شود.

آزمايشاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است نشان داده است كه با رانندگي

تعداد بازدید از این مطلب: 528
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
نظرات

يك دوچرخه تاو كه مي توان آن را به كوچكترين اندازه ممكن تبديل كرد

 

دوچرخه تا  شو

تعداد بازدید از این مطلب: 446
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391
نظرات

(مطلبی از وب الله مزار)

به قلم شیرین دولت پور- درگز:

در زمستان سال گذشته “ماری اسمیت جونز” آخرین بازمانده بومیان “ایاک” آلاسکا و تنها کسی که می توانست به زبان این گروه از سرخ پوستان ساکن شمال غرب آمریکا سخن بگوید، در سن ۸۹ سالگی درگذشت. با مرگ او یک زبان دیگر هم در دنیا از بین رفت. از خانم جونز هفت فرزند به جای مانده، ولی آنها قادر به سخن گفتن به زبان مادری خود نیستند، چون در آلاسکا زبان آنها ممنوع بوده و مردم بومی مجبور بوده‌اند فقط به انگلیسی صحبت کنند. در بسیاری از مناطق دنیا علاوه بر محدودیت دولت ها در تکلم و آموزش زبان مادری، این زبان ها در خانه ها و به دست پدر و مادران است که می میرند. به طوریکه در همین رابطه سازمان علمی آموزشی، فرهنگی سازمان ملل متحد « یونسکو » اعلام کرده است، از شش هزار و هفتصد زبان دنیا بیش از نیمی از آنها در حال نابودی اند و به طور متوسط در هر پانزده روز، یک زبان در دنیا از بین می رود. این سازمان پیش‌بینی می‌کند که بیش از ۴۰ درصد از زبان های دنیا سرنوشت مشابهی چون سرنوشت زبان بومیان ایاک خواهند داشت.  
با احساس این نگرانی، سازمانهای فرهنگی دنیا با ارائه کنوانسیون و بیانیه های مختلف خواستار حمایت و احیای زبان مادری اقوام مختلف در سراسرجهان هستند. سازمان یونسکو به عنوان مهمترین سازمان فرهنگی جهان، با نامگذاری 21فوریه به عنوان ” روز جهانی زبان مادری ” نقش مهمی در این میان ایفا نموده است، تا زبان مادری برای همیشه در تقویم فرهنگی کشورها زنده بماند و میلیونها انسان مهجور از زبان مادری خود، بتوانند آن را بیاموزد.
به باور جامعه شناسان، زبان یکی از مؤلفه های فرهنگی و بخشی از هویت یک قوم و ملت به حساب می آید از دیدگاهی

تعداد بازدید از این مطلب: 516
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 10 شهريور 1391
نظرات

● دهان شویه / مورد استفاده: تاول
دهان شویه های قدیمی که ضدعفونی کننده هم هستند، می توانند در مورد تاول ها هم مؤثر باشند. کمی پنبه را به لیسترین آغشته کنید و سپس آن را روی محل تاول بمالید. این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید تا وقتی که محل تاول خشک شود و دیگر دردی نداشته باشد.
● الکل سفید / مورد استفاده: بوی بد پا
اگر پاهای شما بوی بدی می دهند، آنها را با یک دستمال آغشته به الکل سفید تمیز کنید تا از شر بوی تعفن آن راحت شوید. الکل خاصیت گندزدایی و خشک کنندگی دارد، بنابراین قارچ ها و باکتری های مولد بوی بد را از بین می برد و رطوبتی که باعث رشد آنها می شود را خشک می کند.
● ماست/ مورد استفاده: بوی بد دهان
تحقیقات مقدماتی نشان می دهند که باکتری های موجود در ماست می توانند رشد باکتری های مولد بوی بد دهان را متوقف کنند. میکروب های خوب موجود در ماست می توانند از باکتری های بدی که مولد بوی بد هستند بیشتر باشند یا حتی محیط نامناسبی برای آنها ایجاد کنند.
● مداد / مورد استفاده: سردرد
وقتی عصبی یا تحت فشار روحی هستید به طور ناخودآگاه فک و دندان های خود را به هم فشار می دهید. این کار باعث کشیدگی عضلاتی می شود که استخوان فک شما را به شقیقه ها متصل می کند و می تواند سردرد ایجاد کند. و اما یک راه چاره: یک مداد بین دندان های خود قرار دهید ولی فشاری وارد نکنید. به این ترتیب به صورت خودکار، ماهیچه فک را آزاد می کنید که مانع بروز درد می شود.
● دستگاه پخش موسیقی / مورد استفاده: فشار خون بالا
بر اساس تحقیقی در دانشگاه فلورانس در ایتالیا، سی دقیقه گوش دادن به آهنگ های مناسب در روز می تواند به پایین آوردن فشار خون کمک کند. تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی به همراه تنفس آهسته، فشارخون افرادی را که برای فشار خون بالا تحت درمان بوده اند کاهش داده است. در طول یک هفته میزان ماکسیمم (اولین عدد) فشار خون به طور متوسط دو الی سه درجه کاهش یافته و پس از یک ماه این میزان به بیش از چهار درجه کاهش رسیده است.
● چای روغن لیمو / مورد استفاده: تبخال
روغن لیمو بهترین درمان گیاهی برای تبخال است. لیمو خاصیت ضد ویروسی دارد که از بروز تبخال جلوگیری می کند. چای روغن لیمو را با دم کردن ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری لیمو در یک لیوان آب جوش درست کنید. اجازه دهید خنک شود بعد پنبه را به آن آغشته کنید و چند بار در روز روی تبخال بمالید.
● شیرین بیان / مورد استفاده: پینه و میخچه
شیرین بیان حاوی موادی شبیه به استروژن است که پوست سخت پینه و میخچه را نرم می کند. می توانید از این خمیر خانگی استفاده کنید: چند عدد ریشه شیرین بیان را آسیاب کرده با نصف قاشق چای خوری وازلین مخلوط کنید و آن را به قسمت های خشک و خشن پاها بمالید.
● توپ تنیس / مورداستفاده: درد کف پا
برای گرفتن یک ماساژ ساده و بدون هزینه که عضلات کف پای شما را کشیده و کف پای شما را تسکین دهد، کفش های خود را در آورده و یک توپ تنیس، توپ گلف یا حتی قوطی کنسرو را به مدت یک یا دو دقیقه زیر هر پا بغلتانید. برای این که زق زق کردن پاها را تسکین دهید، می توانید این کار را با یک بطری آب یخ زده نیز انجام دهید.
● روغن نباتی / مورد استفاده: ناخن های شکننده
برای این که واقعا خشکی ناخن را رفع کنید باید به مشکل کمبود رطوبت بپردازید. علاوه بر مصرف مرتب کرم های دست، این درمان شبانه متخصص پوست، دکتر دی الن گلیسر را نیز انجام دهید: پیش از خواب کمی روغن نباتی به دستان خود بمالید، بعد دستکش پلاستیکی بپوشید یا دستان خود را با پلاستیک بپوشانید تا رختخواب تان چرب نشود. این پوشش باعث می شود که روغن به پوست شما نفوذ کند و ازخشکی بیش از حد دست و ناخن جلوگیری شود.
● بستنی / مورد استفاده: سوختن دهان از غذای داغ
بافت سقف دهان شما تنها چند میلی متر ضخامت دارد، بنابراین نسبت به غذای داغ بسیار حساس است. اگر برای خوردن پیتزای داغ صبر نکردید، سوختگی دهان خود را با یک قاشق بستنی یا ماست یخ زده تسکین دهید. خنکی می تواند باعث تسکین موقت سوختگی شود. سرکشیدن یک نوشیدنی خنک یا قرار دادن یک قطه یخ هم در دهان همان اثر را دارد. اما مراقب باشید یخ را پیش از آن که موجب درد شود از دهان خارج کنید.
● شکر / مورد استفاده: سکسکه
بلعیدن یک قاشق چای خوری شکر به صورت خشک می تواند درچند دقیقه باعث قطع سکسکه شود. عصب های ماهیچه ای به ماهیچه ها در دیافراگم دستور می دهند که به طور نامنظم منقبض شوند و ایجاد سکسکه کنند. پزشکان عقیده دارند که شکر باعث می شود که این عصب های ماهیچه ای آرام بگیرند.
● آدامس نعنایی یا دارچینی / مورد استفاده: فشار ناشی از تردد در مسیرهای پرترافیک
هر یک از آدامس های نعنایی یا دارچینی به تنهایی احساس درماندگی را تا ۲۵ درصد کاهش داده و هشیاری را تا ۳۰درصد بالا میبرند و باعث می شوند که رانندگی به نظر۳۰ درصد کوتاه تر بیاید. شما اهل آدامس یا آب نبات نیستید؟ پس به جای آن بوگیر نعنایی یا دارچینی برای ماشین خود بخرید!
● میخک / مورد استفاده: بریدگی ها و دندان درد
پودر میخک را بر روی بریدگی یا زخم بریزید تا مانع عفونت آن شوید. روغن میخک سرشار از اوگنول، نوعی ماده شیمیایی است که هم ضد عفونی کننده و هم مسکن است. همچنین برای تسکین دندان درد، پودر میخک را روی دندان پوسیده خود قرار دهید.
● سیب / مورد استفاده: دندان های سفید
جویدن میوه و سبزیجات ترد مانند مسواک عمل می کند. آنها یک عمل پاک کنندگی طبیعی بر روی مینای دندان انجام می دهند و لکه ها را پاک می کنند. به ویژه سیب نوعی اسید ملایم دارد که باعث از بین رفتن لکه ها می شود. البته به خاطر داشته باشید که پس از این کار حتما دهان تان را با آب بشویید.
● چسب نواری / مورد استفاده: زگیل
این درمان واقعا مؤثر است. پوشاندن زگیل با چسب نواری بهتر از فریز کردن، آن را ریشه کن می کند. بر اساس مقاله ای در آرشیو پزشکی اطفال و نوجوانان، چسب نواری پس از دو ماه ۸۵ درصد زگیل ها را از بین برد. در مقایسه، ۶۵درصد زگیل ها به روش فریز کردن از بین رفتند.
برای استفاده صحیح از چسب نواری، محل مورد نظر را تمیز کرده، قطعه ای از چسب را کمی بزرگتر از اندازه زگیل بریده و روی آن قرار دهید و کمی بمالید تا محکم شود. هر سه روز یک بار چسب را جدا کرده و سلول های مرده را با سنگ پا یا ناخن گیر جدا کنید. این کار را تا زمانی که زگیل کاملا ناپدید شود تکرار کنید. مواد شیمیایی موجود در چسب، زگیل را خفه کرده و از بین می برند.
● زنجبیل / مورد استفاده: دل درد
این گیاه ریشه ای به درستی عنوان آرام بخش معده را دارد. زنجبیل برای رهایی از هرگونه درد و ورم روده و معده مناسب است مثل حالت تهوع ناشی از ماشین گرفتگی یا بارداری. برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق غذاخوری زنجبیل له شده را برای ۱۰ دقیقه در آب داغ بخیسانید، سپس صاف کرده و میل کنید. نوش جان!
● روغن زیتون/ مورد استفاده: اگزما
اگزما را با مالیدن مقداری روغن زیتون بر روی محل آسیب دیده تسکین دهید. روغن زیتون که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند التهاب ناشی از اگزما را کاهش دهد. از روغن زیتون به عنوان پایه بسیاری از کرم های نرم کننده استفاده می شود و در صورتی که به تنهایی استفاده شود، فاقد مواد شیمیایی حساسیت زایی خواهد بود که در کرم های آماده وجود دارند. امتیاز دیگر این ماده آن است که آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث ترمیم چروک و لکه های قهوه ای در پوست شده و از به وجود آمدن آنها جلوگیری می کند.
یک قاشق چایخوری از آن را بر روی پوست بمالید. این کار لایه محافظی بر روی پوست ایجاد می کند که از خشک شدن آن جلوگیری می کند.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 533
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 9 شهريور 1391
نظرات

صداي اسب

صداي خوك

صداي گوريل  

صداي پرنده 

صداي گربه

 صداي شير

 صداي ببر

 صداي سك

 صداي اسب

 صداي جمعيت-

خنده-

رژه سربازان

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1655
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 9 شهريور 1391
نظرات

خارش گلو
وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!


صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید
اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، به طرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! گوش راست برای شنیدن حرف های تند و سریع مناسب تر است. گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تُن های موسیقی، قوی تر است.
آمپول

بر درد آمپول غلبه کنید
به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.


از شر جرم های بینی راحت شوید
فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد: به طور متناوب با زبان خود به سقف دهان تان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از 20 ثانیه، جرم های بینی متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!


از شر ریفلاکس مری راحت شوید
کسانی که دچار ریفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و
تعداد بازدید از این مطلب: 489
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1391
نظرات

بنشین بر لب جوی و گذز عمر ببین             کین نشان از جهان گذرا ما را بس


607290_CreateAgif.gif

شکلکهای جالب  و متنوع آروین

 

شکلکهای جالب  و متنوع آروین

 

تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1391
نظرات
 

یک زن و دو هوا

        

از مترو پیاده شدم و آروم به سمت خروجی خیابون حرکت کردم. هر چی به خیابون نزدیک تر می شدم همهمه های بیشتری به گوشم می رسید و توجهم رو جلب می کرد.

از پله ها که بالا اومدم دیگه همهمه ها به سر و صدا تبدیل شده بود. چند خانم محجبه و چادری که تقریباً معلوم بود از نیروهای انتظامی هستن با چند خانم که پوشش مناسبی نداشتن درگیری لفظی داشتن.

انگار می خواستن خانمها رو ببرن به سمت ون هایی که در گوشه ای دیگر از میدان پارک شده بود و اون خانمها هم مقاومت می کردند و کلا منکر بد حجابی خودشون می شدن.

کمی به تماشای این صحنه پرداختم و کمی بیشتر دورو برم رو نگاه کردم. همه جور لباسی دیده میشد. کوتاه، بلند، سبز، زرد، قرمز و گاه گاهی هم چادر هایی مشکی!

 

مادر و دختری از کنارم رد شدن که خیلی هواسم رو پرت کردن، خانم بسیار محجبه و چادری بود و برخلاف مادر دختر سر و وضعی بسیار

 

تعداد بازدید از این مطلب: 506
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1391
نظرات
عفاف و حجاب

آیا حجاب فقط با چادر ممکنه؟

هوا به شدت گرم بود .تو ایستگاه نشسته بود منتظر اتوبوس.یه نیگا به دورو ورش انداخت... خانومایی که باتغییرهر فصل تغییر دکوراسیون میدن! وحالا هم که هوا گرمه و...آقایونی که به اصطلاح یکی از بچه ها بادازاین طرف لباسشون می ره واز اون طرفش درمیاد! تازه بعضی هاشونم با ناراحتی از گرمی هوا ونیومدن اتوبوس غرغر می کردن... و یه دختر خانم چادری که کنارش نشسته بود. یه نیگاه چپ چپ بش انداخت. با حالتی که معلوم بود دلخوره گفت: ببخشیدمی تونم یه سوال بپرسم؟
-آره بفرمایید. 
 
-چرا شماها اینقدر دین رو سخت می کنید؟ من ازاون دختر فشن های هرروز یه رنگ نیستم.لباس پوشیدنم عادیه وحجابم هم مناسب.به هیچ پسری هم اجازه نمی دم حتی بخواد نگاه چپ بهم بکنه....ولی از چادر خوشم نمیاد،کلی دست وبال آدمو می بنده وآدمو محدود می کنه.تازه مشکی هم که میگن تو اسلام مکروهه وروحیه آدمو می گیره وآدمو افسرده می کنه...ما جوونیم ، باید لباس شاد بپوشیم وبا نشاط باشیم.اصلا تو گرمت نیست تو این هوا؟ 
 

-اتفاقا الان داشتم تودلم

تعداد بازدید از این مطلب: 517
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391
نظرات

 

 
دانلود کتاب قوانین شطرنج فیده
متن رسمی و کامل


دانلود کتاب قوانین شطرنج فیده


فارسی |0.2 مگ | لینک مستقیم | pdf




لینک 1 : دانلود کتاب قوانین شطرنج فیده

لینک 2 : دانلود کتاب قوانین شطرنج فیده

لینک 3 : دانلود کتاب قوانین شطرنج فیده

Pass: www.farsibooks.ir
 
 

منبع:http://farsibooks.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 534
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391
نظرات

 دانلود کتاب چگونه بهترین همسر باشم؟
نویسنده: محسن کاظمی

دانلود کتاب چگونه بهترین همسر باشم؟

 

فارسی| 1 مگ | لینک مستقیم | PDF



زن یكى از زیباترین مظاهر لطف و رحمت الهى است كه با خلقتش آسایش ‍ و آرامش به عالم هستى اهداء گشته است. و در پى این آرامش و سكونت، مبنا و راهكار راهوار كمال در صحنه وجود نقش بسته است. زن با بهترین نقش و اساسى ترین جایگاه پا در عرصه گیتى نهاد تا متانت و طماءنینه كه سرمایه و هستى مردان است را مفهوم بخشیده و مرد را ناخودآگاه تا بسوى بالاترین ارزشها و كمالات همراهى نماید و با این افتخار بهشت را به بهترین بودن خویش زینت داده و افتخار آنرا داشته باشد كه به كلمات مباهات آمیز نبى الله الاعظم و ائمه معصومین (علیهم السلام) آمده تا بفرمایند: بهشت زیر پاى مادران است و قدر و منزلت زن و مادر را از بهشت هم بالاتر ببرند. در کتاب آماده شده به نکاتی و موضوعاتی پرداخته شده که اجرا کردن آنها باعث می شود جزء بهترین همسران برای شوهر خود باشید

دانلود

تعداد بازدید از این مطلب: 430
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391
نظرات

ریشه ضرب المثل: قوز بالاقوز
 

ریشه ضرب المثل: قوز بالاقوز

هنگامي كه يك نفر گرفتار مصيبتي شده و روي ندانم كاري مصيبت تازه‌اي هم براي خودش فراهم مي‌كند اين مثل را مي‌گويند.

يك قوزي بود كه خيلي غصه مي‌خورد چرا قوز دارد؟ يك شب مهتابي از خواب بيدار شد خيال كرد سحر شده، بلند شد رفت حمام. از سر تون حمام كه رد شد صداي ساز و آواز به گوشش خورد. اعتنا نكرد و رفت تو. سر بينه كه داشت لخت مي‌شد حمامي را خوب نگاه نكرد و ملتفت نشد كه سر بينه نشسته. وارد گرمخانه كه شد ديد جماعتي بزن و بكوب دارند و مثل اينكه عروسي داشته باشند مي‌زنند و مي‌رقصند. او هم بنا كرد به آواز خواندن و رقصيدن و خوشحالي كردن.

درضمن اينكه مي‌رقصيد ديد پاهاي آنها سم دارد. آن وقت بود فهميد كه آنها از ما بهتران هستند. اگرچه خيلي ترسيد اما خودش را به خدا سپرد و به روي آنها هم نياورد.

از ما بهتران هم كه داشتند مي‌زدند و مي‌رقصيدند فهميدند كه او از خودشان نيست ولي از رفتارش خوششان آمد و قوزش را برداشتند. فردا رفيقش كه او هم قوزي بود از او پرسيد: «تو چكار كردي كه قوزت صاف شد؟» او هم ماوقع آن شب را تعريف كرد. چند شب بعد رفيقش رفت حمام. ديد باز حضرات آنجا جمع شده‌اند خيال كرد كه همين كه برقصد از ما بهتران خوششان مي‌آيد.

وقتي كه او شروع كرد به رقصيدن و آواز خواندن و خوشحالي كردن، از ما بهتران كه آن شب عزادار بودند اوقاتشان تلخ شد. قوز آن بابا را آوردند گذاشتند بالاي قوزش آن وقت بود كه فهميد كار بي‌مورد كرده، گفت: «اي واي ديدي كه چه به روزم شد ـ قوزي بالاي قوزم شد!»

مضمون اين تمثيل را شاعري به نظم آورده است و در قالب مثنوي ساده‌اي گنجانده است كه اين قطعه را آقاي احمد نوروزي در اختيار ما گذاشته‌اند و نقل آن را در اينجا خالي از فايده نمي‌دانم با اين توضيح كه آقاي نوروزي نام سراينده آن را نمي‌دانستند و ما هم نتوانستيم نام سراينده را پيدا كنيم وگرنه ذكر نام وي در اينجا ضروري بود.

شبي گوژپشتي به حمام شد

عروسي جن ديد و گلفام شد

برقصيد و خنديد و خنداندشان

به شادي به نام نكو خواندشان

ورا جنيان دوست پنداشتند

زپشت وي آن گوژ برداشتند

دگر گوژپشتي چو اين را شنيد

شبي سوي حمام جني دويد

در آن شب عزيزي زجن مرده بود

كه هريك زاهلش دل افسرده بود

در آن بزم ماتم كه بد جاي غم

نهاد آن نگونبخت شادان قدم

ندانسته رقصيد داراي قوز

نهادند قوزيش بالاي قوز

خردمند هر كار برجا كند

خر است آنكه هر كار هر جا كند

«ادامه مطلب ...»

تعداد بازدید از این مطلب: 924
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391
نظرات

فیلم فوق العاده دیدنی و اجتماعی توبه علی گندابی محصول  1391 ایران
| با کیفیت متوسط / با لینک مستقیم / به هیچ وجه از دست ندید |

 

نام فیلم : توبه علی گندابی
ژانر :  اجتماعی
کارگردان : پدرام زمانی , بابک گشن فلاح
بازیگران : مجتبی مظفری ، میثاق جمشیدی ، میلاد موثقی ، محمد شهبازی , مستانه جم نیا ,  حمید جهانگیری , خسرو کشاورز و …
مدت : 90 دقیقه
سال تولید : 1391
کیفیت :  متوسط
فرمت : avi
حجم : 300mb
لینک دانلود : مستقیم - Direct
خلاصه داستان : بر اساس داستان واقعی …

دانلود:   کیفیت متوسط

 

منبع:http://sabzavar.vcp.ir

 

تعداد بازدید از این مطلب: 712
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود